De top 10 beste zakelijke online tools (+ korting!)

Reviews zijn anno 2021 ongelofelijk belangrijk geworden. Ongeveer de helft van de ondervraagden uit onderzoek van Kassa (2019) gaat voor een aankoop eerst online op zoek naar reviews. Dus een betrouwbaar en gebruiksvriendelijk reviewsysteem is onmisbaar voor ieder bedrijf wat online wilt mee doen. Er zijn meerdere partijen waar je dit kan doen, maar ik kan Feedback Company zeker adviseren.

 

Uit mijn ervaring zijn een aantal dingen heel belangrijk bij het kiezen van de juiste tool. Dat was ten eerste de mogelijkheid tot het krijgen van reviewsterren in de zoekresultaten, want dat geeft een enorme boost aan de betrouwbaarheid van je website. Daarnaast wil je zelf de vragen kunnen verzinnen en personaliseren die je vraagt aan je klanten, zodat het goed aansluit op jouw business. Ook is het belangrijk om een inhoudelijk kwalitatieve review te krijgen zonder dat de persoon vijf grote stukken tekst moet typen (en dat gaat die ook nooit doen). Ten slotte wil je dit doen bij een bekende en erkende partner die je ook makkelijk kan bereiken in het Nederlands bij vragen.

 

Daarmee kwam ik dus al snel uit bij Feedback Company. Zij hebben al deze functionaliteiten, waarvan mijn favoriete functie de veel verschillende soorten vragen mogelijk zijn. Je ziet zo vaak op alle bedrijfsreviewpagina's dat er nietszeggende reviews staan, zoals '4 sterren; toelichting: Tevreden'. Daar heb jij niks aan, want je hebt geen idee waar iemand tevreden over is en bovenal heeft je bezoeker er niets aan, want die wilt weten wat de voor- en nadelen van jouw bedrijf zijn. Ik heb een voorbeeld gemaakt, waarin je de verschillende soorten vragen kan bekijken (klik hier).

Op die pagina vind je meer informatie over de mogelijkheden bij Feedback Company en kan je vervolgens door middel van je gegevens in te vullen een gesprek aanvragen.

Het is voor ieder bedrijf onmisbaar om een goede strategie te hebben voor je online marketing. Hoe ga je hier alleen mee beginnen? Je hebt 1001 mogelijkheden en hoe doe dat dan effectief inzetten? Hoe zorg je ervoor dat je een marketing strategie hebt die gewoon loopt terwijl je bezig bent met andere zaken? Iets wat schaalbaar is en dus mee kan groeien met je bedrijf? Mijn advies is om het boek 'De Online Marketing Tornado' te kopen en hiermee leer je hoe je op de juiste manier hiermee aan de slag gaat.

 

Zelf heb ik het boek direct gekocht en gelezen nadat deze begin 2020 uitkwam. Ik was er gelijk heel enthousiast over, want er staat echt ongelofelijk veel waardevolle informatie in die ook toepasbaar is voor vrijwel alle bedrijven en fases van je bedrijf. Wel is het goed om te vermelden dat je na het lezen van dit boek direct moet gaan selecteren en kiezen waar je wel en waar je niet mee aan de slag wilt gaan. Doe je dat, dan sla je een hele goede slag met de aankoop van dit boek!

Daar vind je ook meer informatie over de inhoud van het boek en recensies van anderen.

Op die manier kan je maar liefst 120 dagen lang kijken of Moneybird goed bij je past.