CRO - Hogere conversie

Conversie Tholen

Wil je meer nieuwe klanten uit je website krijgen? Is hij verouderd of is er gewoon niet genoeg aandacht aan besteedt? Het is zonde dat je bezoekers op je website hebt die dan of te snel weer weg zijn of geen actie ondernemen. Daarom is het belangrijk om in het hoofd van de klant te gaan en aan de slag te gaan met conversie optimalisatie!

Wat is conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie, Engels: Conversion Rate Optimization (CRO), is het optimaliseren van je website om te zorgen dat de conversies verhoogt worden in kwantiteit en/of in kwaliteit. Dat wil zeggen dat je eerst gaat bepalen wat het doel moet zijn van het bezoeken op je website. Als je een webshop of een website ter promotie van je lokale winkel hebt, dan is het doel meestal simpel dat je meer klanten wilt die allemaal het liefst zo veel mogelijk kopen. Bij een dienstverlener kan het doel van zijn websitebezoekers bijvoorbeeld zijn om meer aanvragen te krijgen voor intakegesprekken. Het is hierbij goed om na te denken of alleen kwantitatief belangrijk is. Het kan namelijk ook een strategie zijn om kwalitatievere klanten aan te trekken, zodat je daar meer omzet en/of werkplezier uithaalt. Op basis daarvan kan je aan de slag gaan met het uitvoeren van conversie optimalisatie en zorgen voor meer omzet en succes uit jouw website.

Heb je nog weinig bezoekers op je website? Ga dan eerst aan de slag met SEO!


CRO levert op:

- Een website die gebruiksvriendelijk is voor de klant

- Meer aankopen en dus meer omzet uit je website

- Kleine investering, relatief snel resultaat en lange termijn succes

- Hogere klanttevredenheid over het aankoopproces en over je bedrijf

Hogere conversie Tholen

De 5 conversie-pijlers

Het doel van conversie optimalisatie is om je website zo te optimaliseren dat zoveel mogelijk bezoekers de juiste actie ondernemen. Per website is het erg verschillend hoe je dit het beste kunt aanpakken. Over het algemeen zijn dit de vijf belangrijkste onderdelen:

  1. Gebruiksvriendelijkheid. Het is belangrijk dat de stappen die de bezoeker op je website neemt zo goed mogelijk verlopen.
  2. Techniek. Goede techniek zorgt voor snelle laadtijden, geen fouten in de pagina's en mogelijkheden voor slimme toevoegingen.
  3. Content. Blogs, artikelen of meer informatie over een product of dienst kan erg belangrijk zijn voor een bezoeker.
  4. SEO. Hier komt ook een stukje zoekmachine optimalisatie bij kijken om te zorgen voor de juiste en koopgerichte bezoekers.
  5. Mobieltoegankelijk. De helft van de websitebezoeken is op mobiel of tablet en daarom essentieel dat deze perfect werken.

Vraag stellen?

Wil je graag nog een vraag stellen over CRO? Doe dat gerust via een van de contactmogelijkheden die je kunt kiezen.