Marketing trends 21e eeuw

Dé marketing trends van de 21e eeuw

Ieder jaar wordt je vol gegooid met marketing trends van dat jaar. Echter blijft het belangrijkste in de marketing om consistent te zijn. Dus wil jij voor lange termijn succes gaan? Dan ben je hier op de goede plek. Ik geef jou de belangrijkste marketing trends van de 21e eeuw.

Accountability

Bedrijven moeten steeds meer verantwoording afleggen voor hun marketingacties die zij kiezen. Het vertrouwen wat klanten in je hebben is zeer belangrijk. Hoe kom je aan bepaalde gegevens? Welke bronnen heb je gebruikt? Vermeldt daarom je bronnen en zorg dat deze betrouwbaar en actueel zijn. Dit is ook nog eens goed voor je zoekmachineoptimalisatie, want Google wil haar bezoeker graag betrouwbare en actuele informatie geven.

Globalisering

Doordat er steeds minder zaken via internet gaan, breidden bedrijven uit naar het buitenland. In het begin van de 21e eeuw werd dit al meer en is het nog steeds een trend. Denk hierbij aan product specificaties, wet- en regelgeving, medewerkers, IT en huisvesting. Denk ook zeker aan de culturele verschillen. Onthoudt voor wereldwijde marketingcampagne dat je zowel de wereldwijde als de landelijke gevolgen in overweging neemt.

Individualisering

Elk consument is een individu wat specifieke wensen en behoeftes heeft, zij willen ook zodanig behandeld worden. Dit is een trend in de 21e eeuw die we steeds meer zien. Denk hierbij aan websites als Bol.com die als je iets in een winkelmand plaatst alle gerelateerde producten erbij zet. Hierdoor lijkt het alsof de producent echt speciaal aan de consument denkt. Er is dus behoefte aan maatwerk, want iedere klant is anders. Met het toepassen van accountability kan je ook nog eens de conversie verhogen. Dus dat betekent dat meer klanten getriggerd worden om iets bij jou te kopen.

Digitalisering

De vraag van de consument staat centraal bij de markt door digitalisering. De consument kan door alle technologieën razendsnel de voorkeur veranderen en snel vinden wat hij zoekt. Om het bovenstaande gaat het om een fundamentele maatschappelijke verandering. Deze verandering is mogelijk door de digitalisering en technologie.

Duurzaamheid

Het wordt steeds belangrijker of producten diervriendelijk en milieuvriendelijk zijn gemaakt, zodat er duurzaam wordt omgegaan met de wereld.

Ethiek

Wat mensen goed en fout vinden, wordt steeds belangrijker. Dit gaat samen met duurzaamheid, bijvoorbeeld milieuvriendelijke producten kunnen mensen goed of slecht vinden.

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.