SEO - Hoger komen in Google

SEO Tholen Google ranking

Alleen al in Nederland zijn er meer dan twee miljoen websites die stuk voor stuk allemaal zo hoog mogelijk willen komen in de zoekresultaten van Google. Want hoe hoger je op de goede zoekwoorden komt, hoe meer bezoekers je website krijgt en dat betekent meer klanten en meer omzet. Iedere website wordt geïndexeerd op basis van de rankingsfactoren van Google en dat vormt de volgorde in de zoekresultaten. Wat zijn dan die criteria en wat komt daar allemaal bij kijken?

Wat is zoekmachineoptimalisatie?

Zoekmachineoptimalisatie, Engels: Search Engine Optimization (SEO), is het optimaliseren van je website om te zorgen dat die zo hoog mogelijk komt in de zoekresultaten van Google. Als de SEO van jouw website verbeterd, zal je meer bezoekers op je website krijgen. Met zoekmachineoptimalisatie is dus het doel om hoger in de zoekresultaten te komen op relevante zoekwoorden voor je website. Hiermee investeer je in lange termijn succes dankzij meer klanten en meer omzet. In Nederland gaat meer dan 95% van de zoekresultaten via Google en daarom zijn vooral de criteria die Google stelt belangrijk in het SEO-proces. Het doel van Google is om het beste resultaat te geven bij de zoekopdracht van de bezoeker. Met zoekmachine optimalisatie zorg je ervoor dat jouw website dé oplossing is voor de relevante zoekopdrachten van je doelgroep.

Heb je al veel bezoekers op je website, maar wil je het aantal aankopen en klanten verhogen? Ga dan aan de slag met CRO!

Hoger in Google Tholen

SEO zorgt voor:

- Een vaste stroom van gratis én relevant verkeer naar jouw website

- Bezoekers die koopgericht zijn en in jouw doelgroep zitten

- Relatief kleine investering en bovenal een lange termijn succes

- Correct toegepaste SEO bevordert ook nog eens de gebruiksvriendelijkheid!

Zoekmachine optimalisatie Tholen

De 3 SEO-pijlers

Het doel van Google is om de bezoeker een zo goed mogelijk resultaat te geven op de zoekopdracht. Daarom is het belangrijk om de zoekmachineoptimalisatie die je toepast voor je website te baseren op de criteria van Google. De criteria zijn erg uitgebreid en veranderen meerdere keren per jaar, maar je kan ze redelijk goed samenvatten in de volgende drie SEO-pijlers:

  1. Content, zoals kwaliteit, relevantie, keywords en semantiek.
  2. Techniek, zoals structuur, snelheid, server en HTML.
  3. Autoriteit, zoals backlinks, online PR en social media.

Nog vragen?

Heb je nog een vraag naar aanleiding van deze uitleg over SEO? Stel deze gerust met een van de contactmogelijkheden.